6/05/2008

Visa

My husband did not get the H1B-visa which was applied for earlier this year. We have been waiting a long time now and started to be concerned, and two days ago we got the message from the lawyer.
The plan now is to apply for an L-visa, a visa which was not an option from the beginning as my husband had to have been working one year for the company outside the US before being eligible. But in October he has worked one year and actually from my point of view an L-visa is much better, because I can work too!

Min man fick inte det H1B-visum som ansöktes om tidigare i år. Vi har väntat länge nu och började bli oroliga, och för två dagar sedan fick vi beskedet från advokaten.
Planen nu är att söka ett L-visum, det visumet var inget alternativ från början för min man var tvungen att ha jobbat ett år på företaget utanför USA för att kvalificera.
Men i oktober så har han jobbat ett år och från mitt perspektiv är ett L-visum mycket bättre för jag får också jobba då!